HUB 1317 (7)

Hub 1317: ‘Crowdfunding pentru afacerile brașovene’

În cadrul Startup Europe Week Brașov 2017, eveniment dedicat antreprenorilor, într-un decor plăcut, HUB 1317 a găzduit workshop-ul  “Crowdfunding* (multifinanțare) pentru afacerile brașovene”.

Hub 1317 s-a lansat la începutul anului 2014, în Brașov, la inițiativa fraților Mihai și Cosmin Citiriga. Hub 1317 e primul spațiu de coworking*( locul unde comunitatea se îmbină cu spaţiul de lucru) din Brașov.

Hub 1317 poate să vă ofere spaţiu de lucru, de depozitare, are o sală de protocol şi una de conferinţe, Internet, telefon, imprimantă şi copiator, locuri de parcare și bucătărie complet utilată și din câte am reținut, un alt beneficiu pe care hub-ul îl oferă este reţeaua de contacte, deosebit de importantă la început de drum şi nu numai.

Ce am învățat de la cei care au avut prezentări:

Crowdfunding-ul (multifinanțarea) este în esență o strategie de marketing care poate fi implementată înaintea sau în timpul producției unui produs sau cumulativ.

Cum funcționează? Pe scurt, trebuie să ai o idee originală. Să-ți creezi în jurul tău o rețea socială căruia să-i oferi serviciile din proiectul tău. O formă prin care strângi fonduri pentru proiectul tău dar și o metodologie de recompensare. Finanțarea asigură în mare parte distribuirea ulterioară a produsului.

Proiectul tău trebuie să-i determine pe membrii rețelei să ofere bani în schimbul serviciului, produsului la care au acces. În esență acest aspect ajută la crearea și dezvoltarea produsului respectiv. Însă înainte de a pleca la drum este necesar să pui la punct fiecare detaliu, să vezi care sunt punctele tari sau slabe ale proiectului. Succesul financiar depinde de analiza pe care o faci și nu în ultimul rând de originalitatea produsului.

Puncte tari:

– crowdfunding-ul este o sursă de finanțare care nu necesită o muncă enormă; este nevoie de un proiect bun, original și de implementarea unei strategii bine gândite cu seriozitate;

– strategia de marketing te ajută să menții interesul față de produs, distribuția și promovarea;

– social media, globalizarea rețelelor de socializare, constituie un atu important.

Puncte slabe:

– dacă sistemul de recompensare nu este bine gândit, șansa de a strânge bani puțini este mare; recompensele trebuie să fie diferențiate, chiar personale;

– rețeaua socială dacă nu este închegată în jurul produsului, dacă nu reușești să le susciți interesul și să-l menții, este foarte probabil să nu îți atingi ținta propusă în colectarea resurselor financiare;

– dacă suma necesară propusă este foarte mare, ai șanse să nu o atingi;

– publicul este ținta ta; dacă nu vei fi credibil îl pierzi; produsul gândit de tine trebuie să-l atragă, să-l satisfacă.

Pe lângă cei de la crestemidei.ro și sprijina.ro, îl veți urmări pe Octavian Richea. Octavian Richea și Ciprian Burtan și-au propus să obțină 18.000 de dolari pe platforma de crowdfunding Indiegogo pentru a demara producția de masă a dispozitivului LUMMA – un sistem de lumini de 360 de grade, integrat complet în manșoanele bicicletei. Fiecare dintre cele două manșoane are o lumină albă cu rol de far, o lumină roșie pentru stop și un laser roșu ce delimitează spațiul pe care îl ocupă bicicleta. Până acum au reușit să adune peste 67.000 de dolari.

Gata. Este momentul să îi ascultăm pe cei care au experiență în domeniu. Despre campanie, recompense, strategii, promovare, eșec, succes, despre bucurie și durere, despre puterea de a pune în circulație valoarea. Vizionare plăcută.

Notă:

– * cuvinte intrate recent în vocabularul tinerilor antreprenori din România;

– acest articol nu este o rețetă a succesului; el poate să-ți deschidă calea spre ceea ce poți să faci cu încredere, pasiune și tenacitate. Iar dacă ai o idee bună, poți să ne spui, să dăm lumii de veste. Multă baftă!

Video: YouTube

Credit foto: Dan STRĂUȚI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *