Activitatea Camerei De Comerț și Industrie Brașov în anul 2016

DEPARTAMENTUL RELATII
- Delegatii straine care au vizitat CCI Brasov
– intalnire cu delegatia primariei Nurnberg
– intalnire Ambasadorul Republicii SLOVENIA
– intalnire Consilierul economic al OLANDEI la Bucuresti
– intalnire cu reprezentantii CCI a regiunii Mykolaiv UCRAINA
– intalnire cu presedintele CCI a Republicii MOLDOVA
– intalnire cu reprezentantii Benteler Engineering Services – AUSTRIA
– 1 forum de afaceri REDĂM ÎNCREDEREA INVESTITORILOR ROMÂNI ȘI ITALIENI ÎN ECONOMIA ROMÂNEASCĂ organizat in parteneriat cu CCI Ro-Italia / 22 de firme italiene participante
– intalnire cu reprezentantii Pepinier Coulie – Brive, Franta
- Parteneriate in activitatea de organizare de targuri si expozitii
- Targul de Carte si Muzica, Targul Expowood, Conferinta Ziua Energiei
- Eliberarea a peste 500 certificate de origine si certificari a documentelor pentru export.
- Sprijinirea firmelor brasovene in vederea participarii la manifestarile expozitionale organizate de ROMEXPO SA, in calitate de partener al acestuia : 41 de firme brasovene – membre ale CCI Brasov – participante la 10 expozitii organizate de ROMEXPO SA – TTR, ConstructExpo, Romtherm, Romenvirotech, TIBCO, BIFE, DENTA, TIB, Indagra
- Organizarea de seminarii – 22 de actiuni de promovare si informare la care au participat cca. 450 de reprezentanti a peste 300 firme :
- 12.2016 CONSULTARE CNDIPT, pe tema INVATAMANTULUI DUAL
- 12.2016 – SEMINAR „UN CONSUMATOR INFORMAT ESTE UN CONSUMATOR PROTEJAT ” organizat in parteneriat cu O.P.C.
- 11.2016 – SEMINAR „NOILE COORDONATE ALE ARBITRAJULUI COMERCIAL”
- 11.2016 – PREZENTARE SCOALA ELVETIANA DE TURISM / organizat in parteneriat cu CENTRUL EUROPEAN DE CULTURA
- 11.2016 – SEMINAR PERSPECTIVA INTEGRATA : DREPT FISCAL SI DREPTUL MUNCII organizat in parteneriat cu BOSCOLO & BOSCOLO
- 11.2016 – SEMINAR NOUTATI IN DOMENIUL CERTIFICARII SIST. DE MANAGEMENT organizat in parteneriat cu SRAC
- 10.2016- SESIUNE RECTRUTARE PERSONAL pentru AFI INTERNATIONAL
- .10.2016 – LANSARE PROIECT LIDERII DE MAINE / AFAFCI
- 10.2016 – ZIUA PORTILOR DESCHISE LA CCIBV
- 10.2016 – SEMINAR CULTURA NUCULUI
- 10.2016- PARTICIPARE CONFERINTA ARTA PENTRU DROG – organizata de Centrul International Antidrog si ptr Drepturile Omului
- 10.2016 – FOCUS GRUP DE DESCOPERIRE ANTREPRENORIALA PTR SILVICULTURA , IND LEMNULUI SI INDUSTRIA AERONAUTICA organizat in parteneriat cu ADR CENTRU
- 06.2016 – SEMINAR de LANSARE A APELULUI DE PROIECTE pentru prioritatea de investitie POR 2.1 microintreprinderi in parteneriat cu ADR CENTRU
- 06.2016 – SEMINAR DE LA AFACERE LA BRAND – SUSTINUT DE HORATIU MANEA
- 06.2016 CONSULTARE CNDIPT – INVATAMANT DUAL
- 06.2016 – SEMINAR 6*5 PR, MARKETING ONLINE, VANZARI, CONSILIERE FISCALA, FINANTARI
- 05.2016 – INTALNIRE CU CANDIDATII LA POSTUL DE PRIMAR : PARTENER IN ADMINISTRATIA BRASOVEANA
- 26-27.05.2016 – INTALNIRE DE LUCRU REPREZENTANTI CCI TERITORIALE si CCIR (peste 30 de camere reunite la Brasov)
- 02.2016 SEMINAR CAFENEAUA DREPTUL MUNCII
- 17-18.02.2016 SEMINAR NORME DE APLICARE COD FISCAL
- 02.2016 – SEMINAR BUSINESS MANAGEMENT/ Dan Crivat
- 02.2016 – SEMINAR OPORTUNITATI DE FINANTARE DIN SURSE NERAMBURSABILE
- Organizarea festivitatilor de premiere TOPUL FIRMELOR si PREMIILE EXCELENTEI IN AFACERI – peste 500 de participant, inclusiv reprezentanti ai administratiei locale, institutii deconcentrate, camere de comert judetene, parteneri din mediul bancar si mass-media
- Realizarea Cataloagelor Topul Firmelor si Premiile excelentei in afaceri format tiparit si electronic – 350 exemplare
- Aparitia de materiale in presa scrisa si on-line – 190 articole, interviuri si editoriale, cu privire la activitatea C.C.I.Brasov
- Prezenta reprezentantilor CCI.Brasov la posturi locale si regionale de radio si televiziune – 20 aparitii
- Analize sectoriale si realizarea de studii economice privind indicatorii socio-economici – 15 studii
- Organizarea a 34 conferinte de presa pentru diseminarea informatiilor catre agentii economici brasoveni
- Realizare a 43 numere newsletter cuprinzand infomatii de interes pentru mediul de afaceri: finantari, noutati legislative, oportunitati de afaceri, targuri si expozitii, evenimente de afaceri, licitatii
- Implementarea cu success a 4 proiecte de responsabilitate sociala (Schaeffler Romania, Quin Romania, JF Furnir, Arvato Services)
DEPARTAMENTUL INVATAMANT
- Conform OG 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, Legii 375/2002 și O.M.S. 1225/23.12.2003 , la sfârșitul anului 2016 erau autorizate de către D.F.P. un număr de 32 de programe de formare profesională (inițiere, calificare,perfecționare și specializare)
- Au fost reautorizate 3 programe de formare solicitate pe piața muncii, autorizate 2 noi programe de formare -Ghid național de turism (touroperator), Operator intorducere, validare și prelucrare date și trimis spre avizare la ISGU București 1 dosar pentru un curs nou Șef serviciu voluntar/ privat pentru situații de urgență.
- Au fost organizate 65 de cursuri, având 34 tematici (26 cu recunoaștere națională, 8 solicitate de piața muncii), pentru un număr de 1124 cursanți (cele mai solicitate cursuri au fost : Excel pentru afaceri (11 serii) , Formator, Auditor in domeniul calitatii, Agent de turism, Receptioner, Achizitii publice/SEAP
- Peste 30% dintre cursanţi au fost angajaţi ai firmelor membre ale Camerei
- În luna decembrie 2016 a fost semnat cu Inspectoratul Școlar al Județului Brașov un protocol de colaborare, în vederea consolidării unui parteneriat pentru dezvoltarea mediului de afaceri din România, facilitarea intrării pe piața muncii a tinerilor, elaborarea și implementarea unor proiecte comune
- În cadrul Școlii antreprenoriale de vară, au fost organiate 3 serii de curs -“Public speaking pentru copii“, la care au participat 35 de elevi cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani
CENTRUL DE CONSULTANTA
- Proiecte de finantare pentru terti:
- Elaborare proiecte de finantare : 15 proiecte
- Implementare proiecte de finantare : 3 proiecte
- Servicii de consultanta privind accesarea programelor de finantare nerambursabile, pentru cca. 200 de entitati economice / persoane fizice
- Promovarea serviciilor/programelor de finantare in cadrul conferintelor de presa saptamanale ale CCIBV (cca. 40 de comunicate de presa); peste 50 de vizite pe teren la membrii / potentiali membrii
- 3 seminarii organizate pentru promovarea serviciilor/programelor de finantare in colaborare cu diverse OI/AM (ADR Centru, OJFIR BV, MFE)
- Elaborarea a 5 proiecte in cadrul Programului Operationa Capital Uman (3 proiecte pe axa Romania Start-up Plus si 2 proiecte pe axa Diaspora Start Up), cu o valoare de peste 45 miloane de lei , avand ca si obiectiv sustinerea si finantarea companiilor de tip start-up
- Implementarea a 2 proiecte cu finantare europeana : BisNE Transylvania si INNOCAP Transylvana, care au avut urmatoarele rezultate :
- peste 100 de clienti informati asupra legislatiei europene, standardizare, formulare de politici europene, programe europene, cercetare-inovare
- 8 seminarii/instruiri: fonduri europene, cluster, proprietate intelectuala, CDI
- peste 40 clienti asistati in diverse problematici , precum : aspecte comerciale, programe UE, identificarea pietelor de interes, inovare, cercetare dezvoltare
- realizarea a 16 profile de cooperare– oferta de afaceri
- 1 acord comercial Romania-Serbia, pentru 1 cluster
- 1 acord comercial Romania-UK, pentru 1IMM
- 6 asistente complexe personalizate care au condus la incheierea de acorduri internationale pentru 6 IMM
- 1 misiune economica in domeniul IT si industrii creative, in parteneriat cu EEN Bucuresti si EEN UK
- 1 misiune economica in domeniul constructiilor in parteneriat cu EEN ADR Centru si EEN Germania
- 1 misiune economica in domeniul mecanic in parteneriat cu EEN Belgia
- 3 acorduri de parteneriat cu : Cluster Agrofood Tara Barsei Brasov, Technology Mechanical Cluster Sfantul Gheorghe si GREEN TECHNOLOGY INOVATIVE CLUSTER Fagaras
- 4 audituri realizate pentru 4 IMM (Metode de investigare in scopul evaluarii capacitatii de inovare a firmelor; identificarea de tehnologii, procese si expertize inovative, identificarea nevoilor de CDI )
- Activitati privind Arhiva Electronica de Gratantii Reale Mobiliare – peste 90 de inscrieri si peste 70 de verificari
- Eliberarea a peste 220 de standarde , in colaborare cu Asociatia Romana de Standardizare
BIROUL JURIDIC-ARBITRAJ-RESURSE UMANE
- 15 dosare arbitrale au fost înregistrate în Registrul de evidență a cauzelor
- 167 de documentații, în vederea autorizării/înființării, modificării sau radierii unor entități juridice au fost înregistrate la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Brașov
- s-au eliberat la solicitarea agentilor economici certificate de atestare a calitatii de IMM si rapoarte Risc Partener
REPREZENTANTA FAGARAS
- Consultanta si asistenta in domeniul afacerilor (SC si II+ PF )– 375 firme
- Consultanţă şi redactarea proiectelor, planurilor de afaceri, studiilor de fezabilitate – 4 proiecte
- Informaţii comerciale privind: partenerii de afaceri, piaţa, produsele şi serviciile, preţurile, concurenţa, evoluţiile –cca 550 firme
- Implementare proiect Uniunea Europeana – EUROPE DIRECT – 2016
- Vizitatori care au trecut pragul Centrului: 614
- Intrebari primite prin telefon: 288
- Parteneriate cu alte institutii prin coordonare de evenimente: 5
- Mentiuni ale Centrului in media locala: 7
- Actualizari ale paginii web www.edfagaras.ro: 163
- Evenimente organizate in 2016: 26
- organizarea de cursuri de specilizare solicitate pe piata muncii, si anume:
- Antreprenor si comunicare – 1serie -14 persoane
- Lucrator in cultura plantelor – 1 serie – 28 persoane
- 5 seminarii de diseminare a informaţiilor referitoare la surse de finanţare a activităţii IMM-urilor
- Redactare Cerere de finantare pentru Asociatia Pastravarii Fagarasului – in evaluare;
- Redactare Cerere de finantare pentru proiect: EUROPE DIRECT 2017 –proiect aprobat si contractat (grant – 20.000 euro)
- Redactare Cerere de finantare pentru “Planul de Investitii in judetul Brasov” –proiect aprobat si contractat (grant-12.000 euro);
ACTIVITATE GENERALA
- Peste 120 de vizite la membrii CCI Brasov si alti agenti economici brasoveni
- Mentinerea unui numar de 500 de membrii activi
- Prezenta la manifestari organizate de autoritatile locale si mediul de afaceri
- Prezenta în mass-media la emisiuni de interes economic si social al posturilor tv locale si prin articole în presa scrisa
Credit foto: Dan STRĂUȚI