2 octombrie 2023

Contact us

Activitatea Camerei De Comerț și Industrie Brașov în anul 2016

 Activitatea Camerei De Comerț și Industrie Brașov  în anul 2016

DEPARTAMENTUL RELATII

  • Delegatii straine care au vizitat CCI Brasov

– intalnire cu delegatia primariei Nurnberg

– intalnire Ambasadorul Republicii SLOVENIA

– intalnire Consilierul economic al OLANDEI la Bucuresti

– intalnire cu reprezentantii CCI a regiunii Mykolaiv UCRAINA

– intalnire cu presedintele  CCI a Republicii MOLDOVA

– intalnire cu  reprezentantii Benteler Engineering Services – AUSTRIA

– 1 forum de afaceri REDĂM ÎNCREDEREA INVESTITORILOR ROMÂNI ȘI ITALIENI ÎN ECONOMIA ROMÂNEASCĂ organizat in parteneriat cu CCI Ro-Italia / 22 de firme italiene participante

– intalnire cu reprezentantii Pepinier Coulie – Brive, Franta

  • Parteneriate in activitatea de organizare de targuri si expozitii
  • Targul de Carte si Muzica, Targul Expowood, Conferinta Ziua Energiei
  • Eliberarea a peste 500 certificate de origine si certificari a documentelor pentru export.
  • Sprijinirea firmelor brasovene in vederea participarii la manifestarile expozitionale organizate de ROMEXPO SA, in calitate de partener al acestuia : 41 de firme brasovene – membre ale CCI Brasov – participante la 10 expozitii organizate de ROMEXPO SA – TTR, ConstructExpo, Romtherm, Romenvirotech, TIBCO, BIFE, DENTA, TIB, Indagra
  • Organizarea de seminarii – 22 de actiuni de promovare si informare la care au participat cca. 450 de reprezentanti a peste 300 firme :
  • 12.2016 CONSULTARE CNDIPT, pe tema INVATAMANTULUI DUAL
  • 12.2016 – SEMINAR „UN CONSUMATOR INFORMAT ESTE UN CONSUMATOR PROTEJAT ” organizat in parteneriat cu O.P.C.
  • 11.2016 – SEMINAR „NOILE COORDONATE ALE ARBITRAJULUI COMERCIAL”
  • 11.2016 – PREZENTARE SCOALA ELVETIANA DE TURISM / organizat in parteneriat cu  CENTRUL EUROPEAN DE CULTURA
  • 11.2016 – SEMINAR PERSPECTIVA INTEGRATA : DREPT FISCAL SI DREPTUL MUNCII organizat in parteneriat cu BOSCOLO & BOSCOLO
  • 11.2016 – SEMINAR  NOUTATI IN DOMENIUL CERTIFICARII SIST. DE MANAGEMENT organizat in parteneriat cu SRAC
  • 10.2016- SESIUNE RECTRUTARE PERSONAL pentru  AFI INTERNATIONAL
  • .10.2016 – LANSARE PROIECT LIDERII DE MAINE / AFAFCI
  • 10.2016 – ZIUA PORTILOR DESCHISE LA CCIBV
  • 10.2016 – SEMINAR CULTURA NUCULUI
  • 10.2016- PARTICIPARE CONFERINTA ARTA PENTRU DROG – organizata de Centrul International Antidrog si ptr Drepturile Omului
  • 10.2016 – FOCUS GRUP DE DESCOPERIRE ANTREPRENORIALA PTR SILVICULTURA , IND LEMNULUI SI INDUSTRIA AERONAUTICA organizat in parteneriat cu ADR CENTRU
  • 06.2016 – SEMINAR de LANSARE A APELULUI DE PROIECTE pentru prioritatea de investitie POR 2.1 microintreprinderi in parteneriat cu ADR CENTRU
  • 06.2016 – SEMINAR DE LA AFACERE LA BRAND – SUSTINUT DE HORATIU MANEA
  • 06.2016 CONSULTARE CNDIPT – INVATAMANT DUAL
  • 06.2016 – SEMINAR 6*5 PR, MARKETING ONLINE, VANZARI, CONSILIERE FISCALA, FINANTARI
  • 05.2016 – INTALNIRE CU CANDIDATII LA POSTUL DE PRIMAR : PARTENER IN ADMINISTRATIA BRASOVEANA
  • 26-27.05.2016 – INTALNIRE DE LUCRU REPREZENTANTI CCI TERITORIALE si CCIR (peste 30 de camere reunite la Brasov)
  • 02.2016 SEMINAR CAFENEAUA DREPTUL MUNCII
  • 17-18.02.2016 SEMINAR NORME DE APLICARE COD FISCAL
  • 02.2016 – SEMINAR BUSINESS MANAGEMENT/ Dan Crivat
  • 02.2016 – SEMINAR OPORTUNITATI DE FINANTARE DIN SURSE NERAMBURSABILE
  • Organizarea festivitatilor de premiere TOPUL FIRMELOR si PREMIILE EXCELENTEI IN AFACERI – peste 500 de participant, inclusiv reprezentanti ai administratiei locale, institutii deconcentrate, camere de comert judetene, parteneri din mediul bancar si mass-media
  • Realizarea Cataloagelor Topul Firmelor si Premiile excelentei in afaceri format tiparit si electronic – 350 exemplare
  • Aparitia de materiale in presa scrisa si on-line – 190 articole, interviuri si editoriale, cu privire la activitatea C.C.I.Brasov
  • Prezenta reprezentantilor CCI.Brasov la posturi locale si regionale de radio si televiziune – 20 aparitii
  • Analize sectoriale si realizarea de studii economice privind indicatorii socio-economici – 15 studii
  • Organizarea a 34 conferinte de presa pentru diseminarea informatiilor catre agentii economici brasoveni
  • Realizare a 43 numere newsletter cuprinzand infomatii de interes pentru mediul de afaceri: finantari, noutati legislative, oportunitati de afaceri, targuri si expozitii, evenimente de afaceri, licitatii
  • Implementarea cu success a 4 proiecte de responsabilitate sociala (Schaeffler Romania, Quin Romania, JF Furnir, Arvato Services)

DEPARTAMENTUL INVATAMANT

  • Conform OG 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, Legii 375/2002 și O.M.S. 1225/23.12.2003 , la sfârșitul anului 2016 erau autorizate de către D.F.P. un număr de 32 de programe de formare profesională (inițiere, calificare,perfecționare și specializare)
  • Au fost reautorizate 3 programe de formare solicitate pe piața muncii, autorizate 2 noi programe de formare -Ghid național de turism (touroperator), Operator intorducere, validare și prelucrare date și trimis spre avizare la ISGU București 1 dosar pentru un curs nou Șef serviciu voluntar/ privat pentru situații de urgență.
  • Au fost organizate 65 de cursuri, având 34 tematici (26 cu recunoaștere națională, 8 solicitate de piața muncii), pentru un număr de 1124 cursanți (cele mai solicitate cursuri au fost : Excel pentru afaceri (11 serii) , Formator, Auditor in domeniul calitatii, Agent de turism, Receptioner, Achizitii publice/SEAP
  • Peste 30% dintre cursanţi au fost angajaţi ai firmelor membre ale Camerei
  • În luna decembrie 2016 a fost semnat cu Inspectoratul Școlar al Județului Brașov un protocol de colaborare, în vederea consolidării unui parteneriat pentru dezvoltarea mediului de afaceri din România, facilitarea intrării pe piața muncii a tinerilor, elaborarea și implementarea unor proiecte comune
  • În cadrul Școlii antreprenoriale de vară, au fost organiate 3 serii de curs -“Public speaking pentru copii“, la care au participat 35 de elevi cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani

CENTRUL DE CONSULTANTA

  • Proiecte de finantare pentru terti:
  • Elaborare proiecte de finantare : 15 proiecte
  • Implementare proiecte de finantare : 3 proiecte
  • Servicii de consultanta privind accesarea programelor de finantare nerambursabile, pentru cca. 200 de entitati economice / persoane fizice
  • Promovarea serviciilor/programelor de finantare in cadrul conferintelor de presa saptamanale ale CCIBV (cca. 40 de comunicate de presa); peste 50 de vizite pe teren la membrii / potentiali membrii
  • 3 seminarii organizate pentru promovarea serviciilor/programelor de finantare in colaborare cu diverse OI/AM (ADR Centru, OJFIR BV, MFE)
  • Elaborarea a 5 proiecte in cadrul Programului Operationa Capital Uman (3 proiecte pe axa Romania Start-up Plus si 2 proiecte pe axa Diaspora Start Up), cu o valoare de peste 45 miloane de lei , avand ca si obiectiv sustinerea si finantarea companiilor de tip start-up
  • Implementarea a 2 proiecte cu finantare europeana : BisNE Transylvania si INNOCAP Transylvana, care au avut urmatoarele rezultate :
  • peste 100 de clienti informati asupra legislatiei europene, standardizare, formulare de politici europene, programe europene, cercetare-inovare
  • 8 seminarii/instruiri: fonduri europene, cluster, proprietate intelectuala, CDI
  • peste 40 clienti asistati in diverse problematici , precum : aspecte comerciale, programe UE, identificarea pietelor de interes, inovare, cercetare dezvoltare
  • realizarea a 16 profile de cooperare– oferta de afaceri
  • 1 acord comercial Romania-Serbia, pentru 1 cluster
  • 1 acord comercial Romania-UK, pentru 1IMM
  • 6 asistente complexe personalizate care au condus la incheierea de acorduri internationale pentru 6 IMM
  • 1 misiune economica in domeniul IT si industrii creative, in parteneriat cu EEN Bucuresti si EEN UK
  • 1 misiune economica in domeniul constructiilor in parteneriat cu EEN ADR Centru si EEN Germania
  • 1 misiune economica in domeniul mecanic in parteneriat cu EEN Belgia
  • 3 acorduri de parteneriat cu : Cluster Agrofood Tara Barsei Brasov, Technology Mechanical Cluster Sfantul Gheorghe si GREEN TECHNOLOGY INOVATIVE CLUSTER  Fagaras
  • 4 audituri realizate pentru 4 IMM (Metode de investigare in scopul evaluarii capacitatii de inovare a firmelor; identificarea de tehnologii, procese si expertize inovative, identificarea nevoilor de CDI )
  • Activitati privind Arhiva Electronica de Gratantii Reale Mobiliare – peste 90 de inscrieri si peste 70 de verificari
  • Eliberarea a peste 220 de standarde , in colaborare cu Asociatia Romana de Standardizare

BIROUL JURIDIC-ARBITRAJ-RESURSE UMANE

  • 15 dosare arbitrale au fost înregistrate în Registrul de evidență a cauzelor
  • 167 de documentații, în vederea autorizării/înființării, modificării sau radierii unor entități juridice au fost înregistrate la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Brașov
  • s-au eliberat la solicitarea agentilor economici certificate de atestare a calitatii de IMM si rapoarte Risc Partener

REPREZENTANTA FAGARAS

  • Consultanta si asistenta in domeniul afacerilor (SC si II+ PF )– 375 firme
  • Consultanţă şi redactarea proiectelor, planurilor de afaceri, studiilor de fezabilitate – 4 proiecte
  • Informaţii comerciale privind: partenerii de afaceri, piaţa, produsele şi serviciile, preţurile, concurenţa, evoluţiile –cca 550 firme
  • Implementare proiect Uniunea Europeana – EUROPE DIRECT – 2016
  • Vizitatori care au trecut pragul Centrului: 614
  • Intrebari primite prin telefon: 288
  • Parteneriate cu alte institutii prin coordonare de evenimente: 5
  • Mentiuni ale Centrului in media locala: 7
  • Actualizari ale paginii web www.edfagaras.ro: 163
  • Evenimente organizate in 2016: 26
  • organizarea de cursuri de specilizare solicitate pe piata muncii, si anume:
  • Antreprenor si comunicare – 1serie -14 persoane
  • Lucrator in cultura plantelor – 1 serie – 28 persoane
  • 5 seminarii de diseminare a informaţiilor referitoare la surse de finanţare a activităţii IMM-urilor
  • Redactare Cerere de finantare pentru Asociatia Pastravarii Fagarasului – in evaluare;
  • Redactare Cerere de finantare pentru proiect: EUROPE DIRECT 2017 –proiect aprobat si contractat (grant – 20.000 euro)
  • Redactare Cerere de finantare pentru “Planul de Investitii in judetul Brasov” –proiect aprobat si contractat (grant-12.000 euro);

ACTIVITATE GENERALA

  • Peste 120 de vizite la membrii CCI Brasov si alti agenti economici brasoveni
  • Mentinerea unui numar de 500 de membrii activi
  • Prezenta la manifestari organizate de autoritatile locale si mediul de afaceri
  • Prezenta în mass-media la emisiuni de interes economic si social al posturilor tv locale si prin articole în presa scrisa

Credit foto: Dan STRĂUȚI

Redactia

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.