Cristina Simionescu, repere profesionale

Cristina Simionescu – Soprană – 

Cristina Simionescu este absolventă a Liceului de Artă „Octav Băncilă” din Iași, secția Canto, iar în 1995 încheie studiile la Academia de Arte „George Enescu” din Iași, Secția Canto. Urmează cursuri de master la aceeași instituție de învățământ superior, iar în 2004 obține titlul de Doctor în Muzică. Se specializează cu sopranele Leontina Văduva și Ileana Cotrubaș.

Din 1994 este solistă la Opera Națională Română Iași, iar din 2016 – conf.univ.dr. la Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iaşi.

De-a lungul carierei, atât ca solistă, cât și ca profesor, obține numeroase premii şi distincţii, printre care: Premiul George Enescu pentru spectacolul „Flautul fermecat” de W.A. Mozart, din partea Academiei de Arte „George Enescu” Iaşi (1995), Premiul „Ionel Perlea” la Concursul de Lied „Ionel Perlea”, Slobozia (1995), Premiul al III-lea la Concursul de Interpretare vocală „Sabin Drăgoi”, Timișoara (1997), Premiul Uniunii Criticilor Muzicali Mihal Jora la Concursul Internaţional pentru Voci Feminine de Operă „Magda Ianculescu”, București (1997), Mențiune specială la Concursul „Hariclea Darclee”, Brăila (2001), Trofeul și Premiul Lya Hubic pentru merite deosebite și contribuția adusă scenei lirice din partea Operei Naționale Române Cluj-Napoca (2013), Diplomă de mențiune din partea Bibliotecii de Arte „Tudor Arghezi“, Chișinău (2013), Diplomă de Excelență în Artă din partea Bibliotecii Județene „J. T. Kirileanu”, Piatra Neamț (2014), Diplomă de Excelență din partea Primăriei Iași (2015), Diplomă de Excelență din partea Inspectoratului Școlar Județean Bacău (2016), Diplomă Onorifică din partea Universității Naționale de Arte „George Enescu” Iași (2017), Diplomă de Merit din partea Fundației Culturale Remember Enescu (2017). În anul 2004, a fost distinsă cu Ordinul „Meritul Cultural” – Clasa I din partea Președinției României.

Colaborează cu Compagnia di Opera Italiana di Milano, Compania Opera Passion, Konzertdirektion Schlote – Austria, Opera Națională București, Opera Națională Română Cluj-Napoca, Opera Maghiară Cluj-Napoca, Opera Națională Română Timișoara, Opera Brașov, Teatrul Muzical „Nae Leonard” Galați, Opera Română Craiova, Filarmonica de Stat „Moldova” Iași, Filarmonica „Mihail Jora” Bacău, Filarmonica de Stat din Arad, Filarmonica „Oltenia” Craiova, Filarmonica de Stat din Oradea, Teatrul Naţional de Operă şi Balet Chişinău, Opera Stara Zagora, Compania Opera Vox.

Efectuează turnee în străinătate: Austria, Elveția, Germania, Franța, Olanda, Belgia, Italia, Spania, Coreea de Sud, Bulgaria, Norvegia, Danemarca, Anglia cu spectacolele: La Traviata, Rigoletto, Il Barbiere di Siviglia, Die Zauberflöte, La Bohème, Un Ballo in maschera, Le Nozze di Figaro, L’Elisir d’Amore, La Fille du régiment, La Sonnambula, I Puritani, Don Pasquale, Lucia di Lammermoor, Gale de operă, Gale de operetă etc.

Înregistrează pe CD prestațiile sale interpretative: Cl. Debussy – Fetes galantes; M. Ravel – Histoires naturelles, la pian Gabriela Lipceanu, P. I. Ceaikovski – Romanțe, la pian Gabriela Lipceanu, G.B. Pergolesi – Stabat MaterDuete pentru soprană, mezzosoprană și pian, Concert Trio cameral, Armonii romantice franceze Trio Dolcissime.

Participă la congrese, conferințe și simpozioane de specialitate. Susține workshop-uri și ateliere muzicale în țară și în Republica Moldova. Publică numeroase articole și volume, dintre care amintim: „Gioachino Rossini – simbol al inaugurării romantismului Italian”, „Vincenzo Bellini – creatorul melodiei cantabile”, „Fiziologia și funcționalitatea aparatului vocal – Curs de canto”.

Activitatea sa ca profesor universitar se distinge și prin numeroasele premii obținute de către studenții pe care îi îndrumă.

Repertoriul de operă și operetă: Domenico Cimarosa Il Matrimonio Segreto (Carolina și Eliseta);

Jacques Offenbach Les Contes d’Hoffmann (Olimpya și Antonia); Wolfgang Amadeus MozartLe Nozze di Figaro (Susanna, Contessa), Cosi fan tutte (Despina), Don Giovanni (Donna Anna), Die Zauberflöte (Pamina și Königin der Nacht), Die Entführung aus dem Serail (Blonde), Der Schauspieldirektor (Madame Herz); Gaetano Donizetti La Fille du régiment (Maria), Don Pasquale (Norina), Lucia di Lammermoor (Lucia), L’Elisir d’Amore (Adina); Vicenzo Bellini – La Sonnambula (Amina), I Puritani (Elvira); Giuseppe Verdi – Rigoletto (Gilda), La Traviata (Violetta Valery), Un Ballo in Maschera (Oscar), Aida (Grande Sacerdotessa); Giacomo Puccini La Bohème (Musetta ), Gianni Schicchi (Lauretta), Turandot (Liù), Suor Angelica (Suor Genovieffa); Ruggero Leoncavallo I Pagliacci (Nedda); Roman Vlad Il Gabbiano (Soprano); Gioachino Rossini Il Barbiere di Siviglia (Rosina), La Cenerentola (Clorinda); Johann Strauss (fiul) Die Fledermaus (Rosalinde), Wiener Blut (Franzi Cagliari, Gabriele) Gherase Dendrino Lăsați-mă să cânt (Martha Roth); Otto Nicolai Die lustigen Weiber von Windsor (D-na Ford și Ana Page); Bernard J. Taylor Wuthering Heights (Isabella); Georges Bizet – Carmen (Frasquita și Micaela), Les Pêcheurs de perles (Leila); Leonard Bernstein Candide (Cunegonde); Jacques Offenbach Orphée aux Enfers (Euridice); Paul Abraham Ball im Savoy (Madeleine de Faublas); Franz Lehár Die lustige Witwe (Hanna Glawari); Emmerich Kálmán Die Csárdásfürstin (Silvia); Ermanno Wolf-Ferrari I quarto rusteghi (Felice).

Repertoriul vocalsimfonic: Giovanni Battista Pergolesi Stabat Mater; Wolfgang Amadeus Mozart Missa in do minor, Requiem; Johann Sebastian Bach Magnificat; G.Fr. Haendel – Messiah; Gioachino Rossini – Stabat Mater; Carl Orff Carmina Burana; Giuseppe Verdi Requiem; Ludwig van Beethoven Simfonia a IX-a; Ludwig van Beethoven – Christus am Ölberge.

Sursa si imagine: comunicat transmis La pas prin Brasov

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.