Filarmonica Brașov: invitație la recital…săptămânal!
Muzica nu este doar pentru cei ce cunosc notele muzicale…nu! Muzica este pentru toată lumea! Muzica emană, inspiră, adie, alină, stârnește și cucerește…Muzica e vie!
Astfel, Filarmonica Brașov, va prezenta Marți 17 Mai 2018, de la ora 18.30, la Sala Patria, Recitalul Cameral în programul căruia se vor regăsi apreciate compoziţii ale compozitorului B. Britten:
6 Metamorfoze după Ovidiu pentru oboi solo
Variațiuni temporale pentru oboi și pian
Lăcusta și viespea pentru oboi și pian
Fantezie pentru oboi, vioară, violă și violoncel
Muzicienii Emin Curtgeafar – oboi, Roxana Curtgeafar – vioară, Simona Gurău – violă, Alexandra Enache – violoncel, Anca Preda – pian, deși tineri, au în palmares premii, diplome și distincții primite pe mari scene, iar marti 15 mai a.c. vor aduce pe scena Sălii Muzicii de Cameră Patria un repertoriu deosebit, creații care se promovează astăzi încă, frecvent, ca repertoriu consistent, valid şi actual.
Benjamin Britten se foloseşte de câteva principii de compoziţie, preluate din epocile anterioare, creând un univers sonor propriu. Indiscutabil, contribuţia adusă muzicii este confirmată de programele de sală în care sunt prezente – peste tot în lume – lucrări semnate de el.
În încercarea de a creiona profilul muzicianului (în ipostaza de interpret, dirijor şi mai ales În desfăşurarea muzicală, Britten porneşte cel mai adesea de la o celulă generatoare sau de la un motiv caracteristic pe care îl prelucrează în fiecare secţiune/parte. De exemplu, în Şase metamorfoze pentru oboi solo se remarcă prezenţa tetracordului (iniţial descendent, minor).
Aşadar stilul componistic a lui Benjamin Britten inovează prin elemente originale, care nu sunt, însă, şocante, frapante sau prea depărtate de tipologiile standard. Este vorba despre un stil caracteristic format din elemente de construcţie comune secolelor precedente, într-un limbaj accesibil atât pentru publicul britanic, cât şi pentru cel universal.
Limbajul muzical utilizat de Britten este, de asemenea, mozaicat, construit din suprapuneri. Utilizează scriitură modal-cromatică, tono-modală, preponderent modală, preponderent tonală, uneori impresionistă. De cele mai multe ori, constructele armonice cromatice, modale sau bitonale, păstrează elemente sau aluzii tonal-funcţionale, iar lucrările sale se încheie cu relaţia tonică-dominantă sau structuri arpegiate ale tonalităţii, conform comunicatului remis La pas prin Brașov.