Finanțari pentru procesarea produselor agricole prin PNDR 2014-2020

Camera de Comerţ şi Industrie Braşov vă prezintă Submăsura 4.2 „Sprijin pentru investiţii în procesarea/ marketingul produselor agricole”:
Obiectivele specifice ale programului vizează investiţiile individuale şi /sau colective, care conduc la dezvoltarea şi modernizarea unor capacităţi de procesare şi de comercializare a produselor agricole, respectarea standardelor europene, incluzând tehnologii moderne, inovaţii şi idei noi, precum şi facilităţi pentru creşterea eficienţei şi productivităţii întreprinderilor şi a valorii adăugate a produselor agricole, investiţii privind facilităţi de depozitare şi ambalare, sisteme de management al calității, sisteme prietenoase cu mediul, etichetare, promovare şi marketing în cadrul lanţurilor alimentare; investiţii pentru modernizarea și extinderea sistemelor de colectare și condiționare, coroborate cu activități de marketing și cu creșterea calității produselor.
Beneficiari eligibili sunt întreprinderi individuale şi familiale, persoanele fizice autorizate şi persoanele juridice (societăţi comerciale), inclusiv grupurile de producători.
Sprijinul acordat prin această submăsură, va contribui la:
– înfiinţarea și /sau modernizarea unităţilor de procesare şi comercializare
– introducerea de noi tehnologii pentru dezvoltarea de noi produse și procese;
– aplicarea măsurilor de protecţia mediului inclusiv scăderea consumului de energie și a emisiilor GES
– promovarea investiţiilor pentru producerea şi utilizarea energiei din surse regenerabile
– creşterea numărului de locuri de muncă
Cheltuieli eligibile:
– construcţia, extinderea, modernizarea și dotarea clădirilor unităților de procesare;
– construcții destinate unei etape sau întregului flux tehnologic: colectare – depozitare (materie primă /produse) – sortare – condiționare – procesare – comercializare;
– construcţii destinate protecţiei mediului (aferente investițiilor pentru reducerea emisiilor gazelor cu efect de seră, energie regenerabilă, eficiență energetică), infrastructură internă şi utilităţi, precum şi branşamente şi racorduri necesare proiectelor, sisteme supraveghere video pentru activitatea propusă prin proiect etc.;
– pentru respectarea condițiilor de igiena, sanitar-veterinare și a fluxului tehnologic, sunt eligibile spațiile destinate personalului de producție: laboratoare, vestiare tip filtru pentru muncitori, biroul medicului veterinar, biroul maistrilor, a șefului de secție, spațiu pentru servirea mesei etc.;
– investiții în producerea și comercializarea produselor vinicole propuse de solicitanții care nu figureaza în Registrul Plantațiilor Viticole cu Declaraţia de producție și/sau cu Declaraţia de stocuri produse vinicole;
– achiziţionarea, inclusiv în leasing de utilaje noi, instalaţii, echipamente şi mijloace de transport specializate în scopul colectării materiei prime și/sau comercializării produselor agro-alimentare în cadrul lanțurilor alimentare integrate;
– cheltuieli generate de îmbunătățirea controlului intern al calității și conformarea cu noile standarde impuse de legislația europeană pentru procesarea și comercializarea produselor agro-alimentare;
– cheltuieli aferente marketingului produselor obținute (ex. echipamente pentru etichetarea, ambalarea produselor);
Sesiunea de depunere a proiectelor se desfasoara in intervalul 10 iulie – 30 septembrie 2017.
Fondurile alocate în această sesiune pentru subMăsura 4.2 se ridică la 100 de milioane de euro. Dintre acestea, 40 de milioane sunt destinate investițiilor în dezvoltarea și modernizarea unor capacități de procesare a produselor agricole și 60 de milioane de euro pentru crearea de noi unități de procesare a produselor agricole.
Pragul minim pentru subMăsura 4.2 este de 15 puncte, iar pragurile de calitate pornesc de la 45 de puncte în perioada 10 – 31 iulie, apoi 30 de puncte în luna august și 15 puncte în luna septembrie.
Rata sprijinului public nerambursabil va fi de 50% din totalul cheltuielilor eligibile pentru IMM-uri și grupuri de producători/cooperative și 40% pentru alte întreprinderi și nu va depăși 2.500.000 euro/proiect.
Informaţii suplimentare precum şi consultanţă pentru realizarea documentaţiilor de finanţare pot fi obţinute la Centrul de Consultanţă al Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov: tel: 0268/547 084, e-mail: razvan.ialomitianu@ccibv.ro; marioara.rusu@ccibv.ro.
Credit foto: Dan STRAUTI