Magazinul de ceai: Târgul copiilor – copiii de azi, anteprenorii de mâine

Educația financiară este esențială într-o societate normală și se începe de la vârste fragede. Propusă și, în final, implementată în curricula școlară, educația financiară suscită interesul tinerei generații, care pornesc în aventura financiară cu maxim de optimism și minim de cunoștințe.

Instinctiv, copiii negociază de când încep să articuleze cuvinte și își impun dorințele cu convingere.

Antreprenoriatul este un domeniu din ce în ce mai căutat în România. Studiat la nivel preuniversitar, propus ca materie opțională, ”infiltrat” printre proiectele extrașcolare și extracurriculare sub formă de concursuri, olimpiade, târguri, ș.a.m.d., însuflețesc micii antreprenori cu idei și imaginație bogată și îi determină să preia inițiativa. Și cum practica adevărată o învățăm ”pe teren”, o dată pe lună, mămici antreprenoare (din diverse domenii de activitate) încurajează inițiativele copiilor lor. Îi însoțesc și le îndrumă primii pași în antreprenoriat.

În Brașov, într-un magazin de ceai în care se întâmplă mai mult decât vânzare de produse, micii antreprenori testează, exersează, negociază, comercializează game de produse pe care și le-ar dori pentru ei, pe care le cunosc și se pricep să ți le prezinte.

Dominate de ambiție și grija pentru copii, mămicile s-au decis să îi lase să experimenteze, să testeze noi provocări, să relaționeze, să înțeleagă valoarea banului și modalitatea de câștig.

Genul de activități –suport pentru copii care le oferă acestora o altă viziune, un mod de gândire și opțiuni pentru viitor. Sub titulatura ”Târgul copiilor – copiii de azi, antreprenorii de mâine”, ”Zuzele” (Str. Roșiorilor nr.33) oferă cadrul unei educații non–formale practice, interacțiune directă cu realitatea, posibilitate de explorare, tatonare, inovare. Se desfășoară o dată pe lună, duminica. Se oferă 10 locuri disponibile (prețul unui stand este 15 lei) iar banii merg către Crucea Roșie Brașov pe proiectele inițiate de ”educație pentru sănătate”.

Orice produse din colecția proprie a copilului implicat – de la hăinuțe în stare bună dar care nu-i mai vin, cărți, jucării, un stand cu brioșe și limonadă le sunt oferite celor care trec pragul magazinului…pardon, Zuzelor. ”Zuzele” se preocupă și de adulți prin proiecte de genul ”Fericeai” – un program de dezvoltare personală ”asistată” de un specialist, cu întâlniri săptămânale –, ”Surprizuze – Un altfel de Yard sale” – un târg al articolelor de îmbrăcăminte și încălțăminte gen ”second–hand” (lunar), lansări de carte, cursuri de pictură pentru copii și adulți, susținerea tinerilor artiști locali prin expoziții de pictură (ale celor care nu își permit închirierea unei săli de expoziție), seri de poveste, întâlniri aniversare ale adulților, târguri de Crăciun și mult–așteptatul ”Târg dichisit” cu produse locale ”homemade”, dulciuri cu și fară zahăr, vinuri alese, cărți, artă, creații handmade, rochii sau alte articole de îmbrăcăminte unicat și multe altele.

Cafeaua și ceaiul sunt din partea casei, căci cine o cunoaște pe Gabriela Crăciun știe că oferă din suflet, cu iubire, recunoștință, bucurie și respect. I se spune ”Spicy Cup”, unde totul este spicy, mai puțin prețurile.

Și pentru că este voluntar prin definiție, doamna Crăciun (nume predestinat) sponsorizează cu ceai și cafea acțiunile de voluntariat din comunitate, gen ”picturi pe pereți” în spitale, școli, case de copii, policlinici, etc., de fiecare dată când este informată despre aceste acțiuni. Mult succes Zuze mari, Zuze mici, antreprenori de toate calibrele!

Credit foto: Viviana Costan Moiseanu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.