Implicarea copiilor în învățare prin proiecte STEAM

Cum poți să unești natura, literatura, arta, matematica și să le oferi elevilor modalități diferite de învățare, mai atractive, mai conectate la realitate – iată o întrebare la care profesorii interesați ei înșiși de dezvoltare și de învățare caută răspunsuri, oferindu-le astfel elevilor posibilități de descoperire.
O astfel de căutare a fost întreprinsă și de profesorii din Școala Gimnazială Nr. 2 „Diaconu Coresi” – Brașov, care au constituit echipa denumită Grup Impact Școala2Bv, scriind proiectul „Păsările – De la realitate la artă, prin cuvânt, culoare, calcule și tehnologie” și obținând finanțare de la Fondul Științescu Brașov.
Justificarea proiectului s-a bazat pe problema identificată și anume „îndepărtarea elevilor de natură, în general, și de artă, aceasta constituind un fapt al realității școlare. Fiind orientați spre învățare înțeleasă doar ca memorare și, de cele mai multe ori, doar în școală, copiii sunt lipsiți de atributele învățării vii, care implică experimentul, ieșirea din școală, observarea pe teren, în natură, lucrul în perechi și în echipe ș.a. Sunt conștientă că având avantajele generației Alpha, elevii pot fi îndrumați să observe, să descopere, să prețuiască și să-și dorească să conserve atât natura, cât și arta.” (prof. Violeta Nedelcu)
Proiectul „Păsările – De la realitate la artă, prin cuvânt, culoare, calcule și tehnologie” a constat în două excursii de învățare la Ferma piscicolă Dumbrăvița și în zona Maial Codlea, ateliere de matematică și poezie, artă plastică și realizare de păsări din hârtie, echipa de mentori fiind alcătuită din profesorii Sîntea Mihaela (matematică), Căprioară Cristian (geografie), Nedelcu Violeta (limba și literatura română) și Oros Diana (educație plastică). Au fost mentorați încă 3 profesori, Pastorcici Iuliana, Ghioc Mădălina și Onu Nina, care s-au implicat în anumite ateliere.
Echipa Grup Impact Școala2Bv recomandă și altor școli să scrie proiecte și să aplice la Științescu pentru a obține finanțare, deoarece a beneficiat atât de finanțare, care a acoperit costurile excursiilor, dându-le acces și elevilor din familii monoparentale la învățarea desfășurată în natură, cât și de sprijin din partea doamnei Erika Andrasi, manager granturi Fondul Științescu Brașov.
* STEAM ( știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică).
Sursa si imagine: comunicat remis La pas prin Brasov