1 martie 2024

Contact us

„Carmen”, una dintre premierele recente, pe scena Operei Brașov!

 „Carmen”, una dintre premierele recente, pe scena Operei Brașov!

Prima ediție din acest an a „Recitalului de la ora cinci” programează miercuri, 17 ianuarie 2024, de la ora 17.00, la Muzeul „Casa Mureșenilor”, o întâlnire muzicală cu artiștii Operei Brașov, care vă propun o incursiune în lumea operei. Veți putea asculta arii din lucrări celebre ale repertoriului universal, cum ar fi: „Don Giovanni” și „Nunta lui Figaro” de W.A. Mozart, „Turandot” de G. Puccini, „Faust” de Ch. Gounod, „I Pagliacci” de R. Leoncavallo sau „Evgheni Oneghin” de P.I. Ceaikovski. Interpretează soliștii Operei Brașov: Mădălina Bourceanu – soprană, Aurelia Florian – soprană, Anda Pop – soprană, Lăcrămioara Schuller – soprană, Asineta Răducan – mezzosoprană, Carmen Topciu – mezzosoprană, Liviu Iftene – tenor, Alexandru Aghenie – bariton, Adrian Mărcan – bariton, Alin Anca – bas. La pian îi va acompania  Simona Patriche, iar prezentarea evenimentului îi aparține Simonei Manole.

Recitalul durează o oră și nu are pauză.

Preț bilete: 8 lei – adulți, 4 lei – pensionari și 2 lei – elevi, studenți. Acestea se pot achiziționa de la sediul Muzeului „Casa Mureșenilor” (Piața Sfatului nr. 25), înainte de începerea evenimentului.

Sâmbătă, 20 ianuarie 2024, de la ora 18.30, în Sala Operei, vom avea ocazia să revedem una dintre cele mai recente premiere ale noastre și una dintre cele mai iubite opere din lume: „Carmen” de G. Bizet.

Regizorul italian Matteo Mazzoni a revenit la Opera Brașov pentru a monta acest titlu celebru, după ce a mai regizat, aici, „Tosca” de G. Puccini, în 2013 și „Rigoletto” de G. Verdi, în 2018. 

Inspirată de un caz de crimă din 1830 din Spania, nuvela lui Prosper Mérimée, „Carmen”, a fost scrisă în stilul unei adevărate povești de viață. A fost publicată la 1 octombrie 1845 și a devenit rapid unul dintre cele mai mari succese ale lui Mérimée. Lucrarea, scrisă pe un libret de Henri Meilhac și Ludovic Halévy, a avut premiera la Opéra Comique din Paris, pe 3 martie 1875. Bizet s-a luptat cu conducerea teatrului pentru a păstra finalul tragic și a anticipat, chiar, fluierături și proteste. În schimb, o tăcere de gheață a căzut după terminarea spectacolului. Mai târziu, criticii au respins opera atât de vehement, încât Georges Bizet a fost la un pas de a-și pierde Legiunea de Onoare, cel mai înalt ordin francez ce i-a fost acordat pentru merite deosebite. Bizet a murit la exact trei luni după premieră, pe 3 iunie 1875, trăind suficient doar pentru a semna un contract în vederea realizării unei producții a operei sale la Viena, dar nu pentru a o vedea pe „Carmen” transformându-se în marea capodoperă pe care o știm, cu toții, astăzi.

Se pare că „Habanera”, cea mai cunoscută arie a lui Carmen din operă, nu a fost scrisă de Georges Bizet. Muzica provine din „El Arreglito”, o melodie a compozitorului spaniol Sebastián Yradier.

„Carmen” este o operă franceză, totuși este puternic inspirată de dansurile și tradiția spaniole: „Seguidilla” lui Carmen, „Aria florii” a lui Don José și celebrul cântec al Toreadorului Escamillo, ca să amintim doar trei dintre cele mai frumoase părți ale operei. Muzica este aclamată pentru strălucirea melodiei, armonia, atmosfera pe care o creează, orchestrația, precum și pentru abilitatea cu care Bizet a reprezentat muzical emoțiile și suferința personajelor sale.

Acțiunea se petrece în sudul Spaniei, la Sevilla, iar opera spune povestea naivului soldat Don José, care cade în mrejele focoasei țigănci Carmen. José își abandonează iubita din copilărie, pe Micaela, și dezertează, dar își pierde iubirea lui Carmen în fața fermecătorului toreador, Escamillo. José o va ucide pe Carmen într-o criză de gelozie. Zugrăvirea vieții proletare, imoralitatea și fărădelegile descrise, precum și moartea tragică a personajului principal pe scenă, au deschis un teren nou în opera franceză, însă la vremea lor, au fost extrem de controversate.

În distribuția spectacolului de sâmbătă, îi vom găsi pe soliștii Operei Brașov: Carmen – Florentina Soare (debut), Don José – Adrian Dumitru, Micaëla – Cristina Radu (debut), Escamillo – Adrian Mărcan, Frasquita – Corina Klein, Mercedes – Ana Radu (debut), Le Dancaïre – Alexandru Chiriac, Le Remendado – Claudiu Bugnar, Zuniga – Ștefan Schuller, Moralès – Marian Rește, Carmen (Fantasma lui Carmen) – Andreea Rusu. Își dau concursul Orchestra, Corul și Baletul Operei Brașov. Participă Corul de Copii UNISON Seniorii – dirijor, manager general: George Dumitrașcu. Conducerea muzicală a spectacolului îi aparține maestrului Traian Ichim. Regia artistică și light-design: Matteo Mazzoni (Italia)
Scenografia: Rodica Garștea. Dirijor cor: Dragoș Cohal. Mișcarea scenică: Alexandru Fotescu. Asistentregie: Valentina Mărgăraș. Costume Toreador: Silvia Surd
Regie scenă: Cristina Roșu.

  • Spectacolul durează trei ore și 50 minute și are trei pauze.

Pentru acest eveniment, nu mai sunt bilete disponibile!

Informații se pot obține la telefon: 0268/419.380.

Evenimente desfășurate cu sprijinul Consiliului Local al Municipiului Brașov și al Primăriei Municipiului Brașov.

Sursa și imagine: comunicat remis La pas prin Brașov

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.