Sofiya Almazova – Mezzosoprană, repere profesionale

Născută la Moscova, mezzosoprana Sofiya Almazova își face studiile la Academia de Artă Teatrală din capitala Rusiei și își continuă perfecționarea artistică, în perioada 2011 – 2016, cu profesorul Marios Diaz la Salzburger Mozarteum.

În 2010, Sofiya este câștigătoarea Premiului I la Concursul Rübezahl din Karpacz (Polonia). Primește, în 2012, Premiul Tinerelor Talente la competiția Grandi Voci din cadrul Festivalului „Oper im Berg” de la Salzburg.

În timpul cursurilor de la Moscova, are ocazia să câștige experiență de scenă interpretând rolul Sidoniei în opereta „Zehn Mädchen und kein Mann” de Franz von Suppé, rolul Poligamiei în opereta „Lysistrata” de Paul Linckes și rolul Doroteei în „Viva la Mamma” de Gaetano Donizetti.

La Festivalul de la Salzburg din 2013, Sofiya a fost selecționată pentru un proiect al tinerilor interpreți, unde a jucat rolul Doamnei 3 într-o producție pentru copii a operei „Flautul fermecat” de W.A. Mozart și rolul Die Heilige Margarethe a operei „Jeanne d’Arc – Szenen aus dem Leben der Heiligen Johanna” de W. Brauenfels, cântată în concert, sub bagheta dirijorului austriac Manfred Honeck, fiind foarte apreciată de critica de specialitate.

Sofiya apare în câteva producții la Salzburger Mozarteum, incluzând rolul Sesto din „La Clemenza di Tito” de W.A. Mozart, avându-l ca dirijor pe Josef Wallnig și regizor pe Eike Gramss, rolul Ottaviei din „L’incoronazione di Poppea” de C. Monteverdi (dirijor: Gernot Sahler, regizor: Karoline Gruber) și în opera „Carmen” de G. Bizet (dirijor: Gernot Sahler, regizor: Alexander von Pfeil).

În 2016 primește Medalia „Lilli-Lehmann”, acordată de Stiftung Mozarteum Salzburg. La începutul lui 2017 debutează la Teatro alla Scala din Milano cu rolul Lehrbub din „Maeștrii cântăreți din Nürnberg” de R. Wagner.

Între proiectele artistice sale viitoare, se numără prezența pe scenele Volksoper din Viena și Opernhaus Chemnitz (Germania).

Dintre rolurile interpretate de Sofiya Almazova de-a lungul carierei, amintim: Sesto din „La Clemenza di Tito”, Doamna 2 și Doamna 3 – „Flautul fermecat” de W.A. Mozart, Carmen din „Carmen” de G. Bizet, Ottavia din „L’incoronazione di Poppea” de C. Monteverdi, Maddalena – „Rigoletto” de G. Verdi, Hänsel, Sandmämmchen – „Hänsel und Gretel” de E. Humperdinck, Prima servitoare  – „Elektra” de R. Strauss, Bradamante – „Alcina” de G.F. Händel, Al treilea elf – „Rusalka” de A. Dvořák, Lehrbub – „Maeștrii cântăreți din Nürnberg” de R. Wagner.

În studiu are următoarele partituri: Olga – „Evgheni Oneghin” de P.I. Ceaikovski, Isabella – „L’italiana in Algeri” de G. Rossini, Charlotte – „Werther” de J. Massenet, Orlovsky – „Liliacul” de J. Strauss, Orfeu – „Orfeu și Euridice” de C. Gluck.

Credit foto: Richard Schuster

Sursa si imagine: comunicat remis La pas prin Brasov

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.