O firmă din Brașov și una din Statele Unite vor să amenajeze, împreună, bike-park-ul din Postăvarul

Luni, 7 septembrie, a fost data limită pentru depunerea ofertelor pentru amenajarea celor trei trasee de mountain-bike din Postăvarul, proiect finanțat din bugetul local. Singura ofertă a fost depusă de către firma TrailBros S.R.L., având ca terț susținător compania americană Momentum Trail Concepts. TrailBros este firma care amenajează în această perioadă cele trei trasee de mountain-bike din Postăvarul, în cadrul proiectului derulat de

Asociația NH Bike, în parteneriat cu Primăria Brașov, iar Momentum Trail Concepts este o firmă din Statele Unite specializată în amenajarea de trasee de mountain-bike (https://www.momentumtrail.com/).

,,Luni am avut data limită pentru traseele de mountain bike din Postăvarul și mă bucur că cei care au decis să se implice în acest proiect sunt aceiași care lucrează în acest moment în Postăvarul la amenajarea traseelor finanțate de NH Bike. Este o lucrare mult mai complexă decât cea pe care o derulează în prezent, dar sper că aportul companiei din Statele Unite, una cu experiență foarte mare în acest domeniu, să fie unul consistent. În momentul în care, acum câțiva ani, Bogdan Micu îmi vorbea despre importanța unei astfel de investiții, am realizat cât de necesar este pentru Poiana Brașov să gândim și facilități de petrecere a timpului liber în perioada de vară.

Traseele de coborâre pe care le vom amenaja în Postăvarul, alături de cele amenajate de NH Bike, vor face din Poiană cea mai bună opțiune de petrecere a timpului liber, atât pentru brașoveni, cât și pentru turiștii îndrăgostiți de acest sport. Aceste trasee sunt doar o etapă din ceea ce înseamnă transformarea Poienii Brașov în cel mai mare bike-park din Europa de sud-est. În ședința de vineri voi prezenta Consiliului local un plan integrat de dezvoltare a activităților turistice din Poiana Brașov, unde un capitol important este cel legat de dezvoltarea de diferite tipuri de trasee pentru mountain-bike, astfel încât Brașovul să ajungă la aproximativ 100 de kilometri de trasee, iar în felul acesta să devenim principala destinație pentru acest sport“, a declarat primarul George Scripcaru.

Inițiatorul primelor 3 trasee de mountain-bike, proiect aflat în derulare, Bogdan Micu, președintele NH Bike, declara cu privire la necesitatea amenajării acestor trasee. ,,În acest moment lucrăm pe traseele amenajate de NH Bike și așteptăm cu nerăbdare ca primăria să înceapă celălalt proiect, care este mult mai mare decât acesta. Sunt convins că atunci când ambele proiecte vor fi gata, cei peste 20 de kilometri de trasee de pe acest munte vor fi printre cele mai interesante zone de bike, nu doar din România, ci chiar și din Europa de Est, iar eu cred că acest munte va deveni, în câțiva ani, cel mai mare centru de bike  din această zonă a Europei”. 

Valoare estimată este de:   1.122.010,25 lei + TVA.

Investiția presupune amenajarea a trei trasee de mountainbike cu grade diferite de dificultate.

  1. Traseul de mountain bike nr. 1 – dificil.

Are lungimea de 3.141,60 m şi face legătura între staţia superioară a telegondolei şi staţiile inferioare ale telegondolei şi telecabinei Kanzel. Acesta se desprinde spre dreapta din drumul ce face legătura între staţia superioară a telegondolei şi pârtia Lupului, la 6 m în aval de staţia superioară a teleschiului Ruia, merge aproximativ paralel cu acesta, după care intră în pădure.

Traseul de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 189 curbe circulare cu raze cuprinse 3 m şi 25 m, a căror lungime cumulată de 1.940,41m, reprezintă 62% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Din punctul de vedere al vizibilităţii, putem spune că elementele geometrice ale traseului, condiţiile topografice şi vegetaţia permit asigurarea unei distanţe medii de vizibilitate de 15 m. Pentru menţinerea vizibilitătii în lungul traseului, se vor inspecta periodic traseele de biciclete şi se va îndepărta vegetaţia şi crengile ce intră în gabaritul de liberă trecere a pistei.

Pentru creşterea gradului de dificultate al traseului s-au prevăzut următoarele construcţii specifice ciclismului montan:

– cinci variante alternative de traseu în lungime totală de 171 m, care se deprind şi revin in traseul principal pe anumite sectoare. Pe traseul variantelor alternative 2 şi 3 sunt două drop off-uri naturale cu înălţimea de 1.4-2.1m.

– două tabletop-uri, destinate săriturilor;

– un step up destinat săriturilor în urcare;

– două drop off-uri artificiale pentru sărituri în cădere;

– o pasarelă din lemn;

  1. Traseul 2 – ușor.

Are lungimea totală de 4.070,60m, cu poziţia de start a traseului asemănătoare cu a celorlalte două trasee, şi punctul final la staţia inferioară a telegondolei. Acesta porneşte la 6 m aval de staţia superioară a teleschiului Ruia şi continuă pe drumul de acces la pârtia Lupului. După intersecţia cu axul telescaunului 6CLD, traseul îşi schimbă orientarea şi continuă printr-o succesiune de serpentine orientate pe direcţie nord-vestică, în afara şi interiorul pădurii până în jurul km 3+670, unde intră pe traseul drumului Albastru şi continuă până la staţia inferioară a telegondolei.

Din punct de vedere al amenajării în plan, traseul pistei de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 199 de curbe circulare, cu raze cuprinse 3 m şi 20 m, a căror lungime cumulată de 2.315,39 m, reprezintă 57% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Şi în cuprinsul acestui traseu au fost proiectate construcţii specifice, pentru creşterea gradului de dificultate al traseului, după cum urmează:

– două step up-uri;

– un drop off.

  1. Traseul 3 – mediu

Are lungimea totala de 3.936,16 m, este cel mai îndepărtat traseu din cele trei trasee.

Acesta se suprapune pe primii 130 m peste traseul 2, după care se desprinde spre stânga și continuă în interiorul pădurii, după care traversează drumul existent și reintră în pădure continuând cu un traseu sinuos. Din această lungime, 395,35 m sunt amenajaţi în lungul pârtiei Lupului, pe partea stângă a acesteia.

Traseul pistei de biciclete se prezintă mai putin sinuos decât celelalte două trasee, fiind alcătuit din 150 curbe circulare cu raze cuprinse 4 m şi 33 m, a căror lungime cumulată, de 2.004,51 m, reprezintă 51% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă).

Traseul de mountain bike nu prezintă elemente constructive speciale pentru creșterea gradului de dificultate.

Sursa si imagine: comunicat remis La pas prin Brasov

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.