Două companii se bat pentru furnizarea celor 10 autobuze hibrid achiziționate de Primăria Brașov cu fonduri europene

Vineri, 18 septembrie a fost termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru furnizare a 10 autobuze electric-hibrid, în cadrul proiectului ,,Achiziția de mijloace de transport moderne”, proiect finanțat, în proporție de 98%, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Cele două companii care au depus oferte sunt: Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania SRL și Solaris Bus & Coache Sp. z.o.o.

,,Mercedes și Solaris sunt cei doi producători care au depus oferte pentru furnizarea celor 10 autobuze hibrid, în valoare de peste 13 milioane de lei, care vor intra în flota RAT. Ele sunt achiziționate prin POR, cu o finanțare nerambursabilă de 98% și o contribuție din bugetul local de 2%.

Aceasta este ultima achiziție de mijloace de transport în comun pe care Primăria Brașov o are prevăzută pentru acest exercițiu financiar. În acest moment sunt în trafic cele 26 de troleibuze Solaris și 14 autobuze electrice SOR, din cele 68 de autobuze electrice contractate cu firma din Cehia.

La acestea se adaugă cele 25 de troleibuze, la care a fost depusă o singură ofertă, de producătorul polonez Solaris, procedură aflată în etapa de evaluare a ofertei. Mai urmează licitația organizată de MLPDA pentru alte 12 autobuze electrice de 18 metri. Odată cu aceste investiții, după cum spunea și domnul ministru al Mediului, Costel Alexe, în 2021 Brașovul va fi primul oraș din România în care transportul public va fi complet electric.

Dacă luăm în considerare și celelalte investiții în transportul public, benzile dedicate, terminal gară, Park&Ride Bartolomeu, atunci cu siguranță transportul în comun va fi cea mai bună și ecologică soluție pentru a călători prin oraș”, a declarat primarul George Scripcaru.

Trasee pe care vor circula:
– linia 25: Avantgarden – gara Brașov – terminal Poienelor,
– linia 28: Stupini (str. Fundăturii) – Avantgarden – Livada Poștei,
– linia 41: Stupini (str. Lujerului) – Livada Poștei.

Date tehnice achiziție autobuze hibrid

Autobuze hibrid diesel-electric noi, din gama 12 m (12000+350mm), cu tracțiune hibridă (diesel-electric), cu podea complet coborâtă pe toată lungimea, cu trei uși și aer condiționat în salonul de călători, destinate transportului urban de călători în Municipiul Brașov.

Sistemul de propulsie al autobuzului va fi o combinație a tehnologiilor de propulsie diesel și electrică, menită să exploateze la maxim potenţialul de reducere a emisiilor de CO2 și în același timp să asigure condițiile corespunzătoare de fiabilitate în operare, pe toată durata de viață a vehiculelor.

Opțional, autobuzele ofertate pot avea posibilitatea încărcării externe a sistemului de stocare a energiei electrice, această dotare suplimentară fiind punctată în procesul de evaluare a ofertelor.

Specificații tehnice:

– lungime autobuz: 12 m (+/- 0,35 m);
– număr uși: 3 uși duble;
– capacitate pasageri: minim 90 pasageri;
– nr. locuri pe scaun: minim 24 pentru pasageri;
– viteză maximă: 80 km/h (limitată electronic);
– suspensie pneumatică controlată electronic, cu funcție de îngenunchere (de coborâre, pentru a permite accesul persoanelor cu dizabilități locomotorii, kneeling – https://www.dictionary.com/browse/kneeling-bus);
– sistem de frânare cu EBS (ABS/ASR). Sistem de frânare auxiliar de încetinire / retarder: electric combinat, reostatic și recuperativ (pentru recuperare energie, necesară motorului electric);
– sistem de încălzire: asigură la interior temperatura de minim +15°C, în condiții de temperatură exterioară de – 15°C;
– sistem de aer condiționat: asigură la interior temperatura de cel mult +25°C, în condiții de temperatură exterioară de + 35°C;
– motor termic tip Diesel Euro 6, capacitate cilindrică minimă: 4500 cmc, putere nominală minimă: 120 kW;
– motor electric cu grad de protecție minim IP 55, clasă bobinaj C 200, sistem de stocare a energiei și sistem de recuperare a energiei la frânare.

Dotări auxiliare:

– panouri LED de afișaj a rutei și destinației la exterior;
– monitor LCD pentru informare călători la interior (hartă traseu, stația care urmează) și unitate audio pentru anunțuri;
– sistem de supraveghere video la interior și exterior autobuz (8 camere video);
– sistem automat de numărare a pasagerilor;
– validatoare carduri contactless;
– computer de gestiune a traseului (monitorizare GPS);
– sistem de asistență a șoferului (alertare unghi mort, obstacol frontal).
Durata de utilizare normală: minim 12 ani;
Durata de utilizare fără reparaţie generală: minim 8 ani.

Sursa si imagini: comunicat remis La pas prin Brasov

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.