30 aprilie 2025

Proiectul „Deschidem școala, Deschidem viitorul!”

 Proiectul „Deschidem școala, Deschidem viitorul!”

Inspectoratul Școlar Județean Braşov anunță începerea Proiectului „Deschidem școala, Deschidem viitorul!” – Educație şi competenţe, POCU/74/6/18/106737, implementat în perioada 25.04.2018 – 24.04.2021.

Proiectul este finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 și are o valoare totală de 8.551.787,54 din care 7.269.019,41 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.

Obiectivul general  al proiectului  vizează reducerea abandonului şcolar şi a fenomenului de părăsire timpurie a şcolii la nivelul judeţului Braşov, prin dezvoltarea unor măsuri integrate de susţinere a educaţiei preşcolarilor şi elevilor proveniţi din grupuri dezavantajate, a persoanelor care au abandonat şcoala, precum şi prin dezvoltarea unei structuri de management a iniţiativelor similare, pe termen lung.

Obiectivele specifice ale proiectului:

  1. OS.1. Dezvoltarea competenţelor profesionale pentru 260 de cadre didactice din judeţul Braşov, care activează în unităţi de învăţământ cu abandon şcolar şi risc de părăsire timpurie a şcolii, în vederea dezvoltării unor servicii educaţionale de calitate, adaptate nevoilor beneficiarilor. OS.1. este susţinut de activitatea A2. Formarea corpului de specialişti pentru reducerea abandonului şcolar şi prevenirea părărsirii timpurii a şcolii/PTS, care are ca rezultate previzionate: 2 programe de perfecţionare acreditate (R2), respectiv 240 de persoane care şi-au certificat nivelul de competenţe (R3).
  2. OS.2. Creşterea gradului de participare la educaţie pentru 480 de elevi aflaţi în risc de părăsire timpurie a şcolii, prin crearea şi derularea unor programe eduaţionale Școala după Școală şi a unor activităţi de sprijinire a tranziţiei de la un ciclu de învăţământ la altul. OS.2. este susţinut de activitatea A3. Dezvoltarea unui Program Educaţional de Prevenţie pentru Elevi/PEPE, care are ca rezultate previzionate: 480 de elevi înscrişi pentru a intra şi a se menţine în programul educaţional de prevenţie (R4), 320 elevi sprijiniţi prin programe ,,Școală după Școală” (R5), 160 de elevi sprijiniţi pentru trecerea de la un ciclu de învăţământ la altul/AST (R6).
  3. OS.3. Accesibilizarea participării a 260 copii, proveniţi din medii sociale dezavantajate, în sistemul de educaţie timpurie, prin dezvoltarea unui program educaţional suport, centrat pe copil. OS.3. este susţinut de activitatea A4.Dezvoltarea unui program suport pentru educaţie timpurie/PSET, având următoarele rezultate previzionate: 260 de copii sprijiniţi pentru a intra şi a se menţine în programul suport de educaţie timpurie/PSET (R7).
  4. OS.4. Reintegrarea în sistemul de învăţământ a 200 de tineri şi adulţi care au abandonat şcoala, prin dezvoltarea programului A doua şansă într-un format flexibil şi adaptat nevoilor specifice ale beneficiarilor. OS.4. este susţinut de activitatea A5.Dezvoltarea programului A doua şansă/ADȘ pentru reducerea abandonului şcolar, având următoarele rezultate previzionate: 200 de persoane înscrise şi reintegrate în sistemul de educaţie (R8), 200 de persoane participante la programul ADȘ (R9).
  5. OS.5. Facilitarea dezvoltării pe termen lung a măsurilor de accesibilizare a educaţiei la orice vârstă, prin crearea unei unităţi de management a proiectelor pentru reducerea şi prevenirea fenomenului de părăsiretimpurie a şcolii la nivelul judeţului Braşov. OS.5. este susţinut de activitatea A6. Dezvoltarea Unităţii de Management a Proiectelor pentru Prevenirea Părăsirii Timpurii a Școlii, având următoarele rezultate previzionate: 1 unitate de management a proiectelor pentru prevenirea PTȘ creată şi active (R10), 1 reţea deschisă de bune practici în educaţie, coordonată de UMP-PPT? (R11), 1 plan judeţean de intervenţie pentru PPT pe termen lung (R12).

Rezultatele așteptate sunt:

  • 2 programe de perfecţionare elaborate
  • 240 de persoane care şi-au certificat nivelul de competenţe
  • 260 cadre didactice participante la programul de perfecţionare;
  • 320 elevi sprijiniţi prin programe ,,Școală după Școală”
  • 480 de elevi sprijiniți pentru a intra și a se menține în programul educațional de prevenție
  • 160 elevi sprijiniți pentru trecerea de la un ciclu de învățământ la altul
  • 260 de copii sprijiniţi pentru a intra şi a se menţine în programul suport de educaţie timpurie
  • 200 de persoane înscrise şi reintegrate în sistemul de educaţie
  • 200 persoane participante la programul A Doua șansă
  • 1 spaţiu educaţional construit ca şi extindere a locaţiei solicitantului şi dotat cu mobilier şi infrastructură tehnologică;
  • 1 plan judeţean de intervenţie pentru PPTȘ
  • 1 reţea deschisă de bune practici în educaţie, coordonată de UMP-PPTȘ
  • 2 evenimente de diseminare transmise live (1 pentru promovarea rezultatelor pilotate în comunităţile vizate de proiect, 1 pentru promovarea planului de intervenţie judeţean extins pentru următorii 4 ani)

Sursa si imagini: comunicat remis La pas prin Brasov

    Redactia

    Lasă un răspuns